Friday, June 14, 2019

Jurnal Doa Al Fatihah


Dengan Namamu Bismillah hirahhmanirrahim,

Dengan Nama ALLAH yang maha pemurah dan penyayang. Dengan Namamu aku hidup Ya Allah. Dengan kasih-sayang dirimu yang menjadikan aku ada daripada tiada. Dengan namamu aku memulakan sesuatu perkara dalam hidupku.

Ya Allah ya tuhanku, segala puji dan kesyukuran hanya layak  aku panjatkan kepada  untukmu rabb sekaliaan alam. Aku merafakkan segala puji dan kesyukuran hanya untukmu atas segala-gala nikmat dan peluang yang aku dapat dalam hidup ini ya Allah.

Tidak terungkapnya rasa syukurku kepadamu kerana engkau memudahkan segala urusanku untuk  berada dalam Journey of Iman, Living into greatness iaitu untuk terus mempelajari kalammu iaitu AL-quran  dan untuk terus belajar membaiki diri ini.

Ya Allah ya tuhanku yang memberi segala nikmat dalam kehidupan ini sama ada aku sedar atau tidak sedar Ya ALLAH, Ya ALLAH aku sangat bersyukur ya Allah kerana lahir kedunia ini dan merasai nikmat sebuah kehidupan ya Allah .

Ya Allah dengan sifat Ar Rahman  dan Ar Rahim mu Yang Maha Pemurah dan Penyayang, Aku memohon kepadamu bantulah aku , mudahkanlah urusanku untuk berada dalam Journey of Iman  ini dan berilah kesabaran kepadaku untuk mengutip segala ibrah dan pengajaran dalam kehidupan.

Ya ALLAH dengan namamu Ar Rahman dan Ar Rahim, rahmatilah perjalanan hidupku ini dengan petunjukmu, pandanglah aku dengan pandangan kasih sayangmu walaupun kadang-kadang diri ini sering leka dan lalai.   Ya ALLAH , aku tidak mampu hidup tanpa Rahmatmu dan “mercy” daripadamu . Bantulah aku Ya Allah.

Ya Allah, pemilik hari pembalasan ( Yaumuddin). Ya ALLAH, engkau maha berkuasa atas diri ini dan engkau juga maha berkuasa pada hari perhintungan nanti.

Ya ALLAH, kematiaan satu kepastiaan. Dan Hari Pembalasan satu kepastiaan.

Ya ALLAH, Bantulah aku untuk hidup didunia dengan “purpose” yang benar iaitu untuk sentiasa mentauhidkumu dalam kehidupanku dan sentiasa menjadikan akhirat sebagai begin with end of mind supaya aku sentias bersedia berjumpa denganmu.

Ya ALLAH, Hanya kepada Engkau aku mengabdikan diri dan hanya kepada Engkau aku memohon pertolongan.

Ya ALLAH, aku hanyalah hambamu Ya ALLAH.
Bantulah aku Ya Allah,dan hanya kepadamu aku memohon pertolongan Ya Allah.

Bantulah aku untuk terus  hidup dan bersabar mencari kebenaran dan hidup dengannya dan berpegang dengannya.


Ya ALLAH, tunjukilah dan tuntunilah diri ini kedalam jalan yang lurus  dengan petunjuk Al-Quran dan jalan  orang-orang yang engkau beri nikmat di akhirat kelak dan bukanlah jalan orang yang engkau murkai dan jalan orang yang sesat.

No comments:

Post a Comment